Име на Автор

Заглавие

Тя отхапа от румения плод.

– При Господ ябълките бяха по-сладки.
	– Строго погледнато – отвърна той – не бяха ябълки, а символи на
	познанието.
	Ева свъси вежди:
	– Абе, не знам какво бяха, ама преди да ги опиташ беше доста по-забавен.

Адам спря да изкарва хляб и избърса потта от челото си.

– А кой ме накара да отхапя, а? Чакай да си помисля…

– Змията беше – процеди през зъби жена му.

Адам изсумтя и пак се надвеси над фурната.

– Змия не помня, но имаше една усойница наоколо.

Ева изпъчи войнствено надутия си корем и захвърли огризката.

– Как пък се намериха навсякъде усойници освен под твоя смокинов лист?

 

 

В пиксели

 

 

Ти си кокиче. Квадрат. Глюкоза, Месопотамия, обертон. Всичко твое е в пиксели и съзерцавам. Вибрирам, гадая, старт/пауза. Ти си специални ефекти. Не знам дали и бъговете не са нарочни. Тт еех + ∞

 

След края на съобщението изключих монитора. Не знаех кое от двете чувства, блъскащи се в гърдите ми, надделява – страхът или вълнението. Току-що бях прочел първото в историята любовно послание, съчинено от машина. И по всичко личеше, че то е посветено на мен.




„Черната пудра“

 

 

“Черната пудра” е популярен разказ от иначе неуспешния сборник “Микро” на М. Колев. В стила на изданието разказът заема по-малко от страница и има експериментален характер. Определян е от автора си като “сън-разказ”, а от критиката – като слаб психотрилър.

5 години след издаването на „Микро“ тогава неизвестната Т. Геомилева използва разказа за основа на дипломния си спектакъл „Пиеса за пудрата“. Сюжетът на пиесата следва разказа почти дословно, макар че героинята успява да забременее. След година по кината излиза и филмова адаптация /режисьор и главна роля: С. Петрова/. Подобно на “Микро”, филмът е посрещнат негативно, но по-късно придобива култов статут. Най-знакова остава сцената с убийството, в която Петрова изиграва трагичния монолог с длетото.

Актрисата ще се превъплъти в същата роля десетилетие по-късно – във втората театрална драматизация на разказа, наречена “Ембрио”. Освен че напълно премахва образа на близначката, „Ембрио“ е известна и като първата постановка на Я. Гърдев, играна извън орбита.

Никой не получава номинации за нищо.

Section Title

Киеефф