Всичко започва точно преди 40 години с пикник край езерото Мичиган. Съпрузите Чарлз и Рей Еймс създават този кратък научнопопулярен филм, вдъхновен от контраста между мащабите на космоса и света на елементарните частици. Останали в историята предимно като интериорни дизайнери, Чарлз и Рей са автори и на повече от 120 кратки филма, като всеки от тях е опит да се концептуализира дадена идея. В този случай това е относителният мащаб на всичко във вселената и увеличаването и намаляването на пространството в геометрична прогресия на десета степен само чрез прибавянето или отнемането на една нула. Удивително е как в рамките на няколко минути той изстрелва гледащия в космоса с абсурдна скорост, многократно надвишаваща тази на светлината, за да го запрати само мигове по-късно в царството на микроните и още неоткритите тогава елементарни частици. Филмът говори най-добре за себе си, пък и в крайна сметка всичко е въпрос на мащаб.
Чарлз и Рей Еймс са известни преди всичкo със своите многобройни колаборации и иновативния дизайни на мебели, оформил пътя на модернистичната вътрешна архитектура, превърнала се в наши дни само в спомен от отминала епоха. Тяхната компания се занимава в проектирането на широк спектър от предмети – приложно изкуство, мебели, къщи, паметници, играчки. Заедно съпрузите развили производствени процеси въз основа на нови материали и технологии, като целта била да се произвеждат висококачествените предмети за ежедневна употреба на разумни цени. Много от техните дизайни са възприемани като класически за времето си, като това в най-голяма степен важи за ергономичните кожени кресла и столовете, вдъхновени от формата на яйчените черупки. Произвеждали са и шини за крака и носилки, предназначени за американската армия през Втората световна война. Домът им в Лос Анджелис постепенно придобива статут на своеобразен музей на модернистичната архитектура.