Йоан Ес. Поп
В ада без изход и ние бяхме
Стихотворението „В ада без изход“ на румънския поет слага началото третия ни брой „Близкият изход“ .
Стихотворението „В ада без изход“ на румънския поет слага началото третия ни брой „Близкият изход“ .
Разговор на Белослава Димитрова с полския литературовед Марчин Яворски за един от най-важните поети на Полша - Тадеуш Ружевич.
Разговор за "Убийството на една революция", за ситуацията в Близкия изток и Близкия изход от нея. Интервю на Александър Христов с Руслан Трад.
„Пумпал“ е страшна работа; с всеки следващ параграф това произведение руши паянтовия фундамент на българската национална гордост в нейното разлагащо се посткомунистическо състояние.
Shadowbahn на Стив Ериксън - първият голям американски роман от ерата на Доналд Тръмп.
Книга, за която Азар Нафизи е обвинявана в какво ли не: от утвърждаване на бивши колониални интереси до представянето на страната си чрез измислени, случайни и подвеждащи цитати и истории.
Колко странно може да бъде едно съчетание? В природата няма такива ограничения. Човекът се опитва да създава странности...
Само чрез преосмислянето на миналото широката крива на знанието, започваща често като неангажирано търсене и приключваща като пряко приложение, може да стане обозрима.
Чарлз и Рей Еймс създават този кратък научнопопулярен филм, вдъхновен от контраста между мащабите на космоса и света на елементарните частици.
При липсата на литературна периодика тази книга се превръща в прозорец към двадесет и трима световни автори, които си заслужава да се опознаят и следят.
"Космосът не се постига с телескоп, а с микроскоп." Полина Видас за романа "Другият сън" от Владимир Полеганов.
По снега няма стъпки, повтаря тя. После посочва дървото зад гърба си. На него виси труп. Всъщност не виси. Обесените висят. Този е забучен.
– Какво става с него? – Не знам. Не е добре. Дано не умре. – Да му помогнем? – Не можем...
Откъс от романа на финландката Еми Итеранта в превод на Росица Цветанова
Почти криминален разказ на Петър Тушков с почти неочакван изход.
Тази нощ сънувах, че шмъркаме кокаин с Ленин в апартамента ми в квартал “Стрелбище”.
Разговор с Йона Мирчева по повод пиесата ѝ "Изход”